شرح وظایف

 
شرح وظایف واحد روابط عمومی:
 
• نظرسنجی ازعموم مردم درخصوص آشنایی با اورژانس پیش بیمارستانی و میزان رضایتمندی از خدمات اورژانس
• سنجش‌ افکار عمومی‌ درون‌ سازمانی‌ به‌ منظور بازیابی‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه‌کارهای‌ مناسب‌ به‌ مدیریت‌.
• طراحی‌ و اجرای‌ نظام‌ گردآوری‌ پیشنهادهای‌ کارکنان‌ به‌ منظور ترغیب‌ کارکنان‌ به‌ مشارکت‌ هرچه‌مؤثرتر در بهبود جریان‌ امور سازمان‌.
• نقد و بررسی‌ بازتاب‌ فعالیتهای‌ سازمان‌ در نظر اقشار مردم‌ بویژه‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاهها از یکسوو مدیران‌ و کارکنان‌ از سوی‌ دیگر و ارائه‌ گزارش‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.
• تهیه‌ گزارشهای‌ تحلیلی‌ ادواری‌ (ماهانه‌/فصلی‌/سالانه‌) از افکار عمومی‌ داخل‌ و خارج‌ از سازمان‌ برای‌ارائه‌ به‌ مدیریت‌.
• تدوین برنامه عملیاتی سالانه روابط عمومی
• تهیه‌ گزارشهای‌ عملکرد دوره‌ای‌ از فعالیتهای‌ روابط عمومی‌.
• تدارک‌ تمهیدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ برای‌ راهنمایی‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهیل‌ دسترسی‌ به‌ مراکز و مسئولان‌سازمان‌.
• برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملکرد سازمان‌ به‌ انگیزه‌ تنویر افکار عمومی‌.
• انتشار بروشورهای فشرده عملکرد سازمان در اندازه های مناسب برای عرضه در نمایشگاه و سمینارها و ارسال به مطبوعات ،هنرمندان ، مسئولان ، نخبگان جامعه ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر اندیشمندان جامعه
• تدوین‌ برنامه‌ ادواری مصاحبه‌های‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات‌، متناسب‌ با اولویتهای‌ سازمانی‌ ونیازهای‌ افکار عمومی‌.
• تهیه و تنظیم مقاله ها، اخبار و گزارش های مورد نیاز نشریات
شرکت در برنامه های رادیو و تلویزیون جهت آشنایی مردم با اورژانس
• تهیه و انتشار اخبار حوادث ویژه
• ارائه تصاویرو فیلمهای تهیه شده به اصحاب خبربرای درج دراخبارمرتبط بامرکز
• برگزاری میز گردهای تلویزیونی و مطبوعاتی به صورت فصلی جهت انعکاس عملکرد اورژانس به مردم
• ایجاد ارتباط احسن‌ با مطبوعات‌، رادیو، تلویزیون‌ و خبرگزاری‌ها و بهره‌برداری‌ بهینه از آنها برای‌اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌.
• مشارکت‌ در برگزاری‌ سمینارها و گردهمایی‌ تخصصی‌ و عمومی‌ سازمان‌.
• پوشش‌ تبلیغی‌ ساختمانها و فضاهای‌ عمومی‌ سازمان‌ در گرامیداشت‌ ایام‌ و مناسبتهای‌ ویژه‌.
• تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ فرهنگی‌ - تبلیغی‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.
• مدیریت‌ نمایشگاهها (سالانه‌، دائمی‌ و ...) درخارج ‌وداخل‌سازمان‌.
• تهیه‌، تدوین‌ و اجرای‌ تقویم‌ مراسم‌ داخل‌ سازمان‌.
• تدوین تقویم سالانه مراسم و نمایشگاه های داخل و خارج از سازمان
• تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملکرد سالانه‌ سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افکار عمومی
• اجرای روابط عمومی الکترونیک به وسیله پایگاه اینترنتی
 
اهداف مشترک روابط عمومی‌ها:
 
1- حاکمیت حسن تفاهم در ارتباطات داخلی و خارجی: با عنایت به این نکته اساسی، اتخاذ هر گونه تصمیم ابتدا باید در داخل مرکز بر جایگاه منطقی خود بنشیند تا بتوان آن را در برون از مرکز ارائه داد.
2- تقویت ارتباطات داخلی: مسئولان و دست اندرکاران روابط عمومی‌ها از طریق انتشار بولتن، برگزاری دیدارهای عمومی با مسئولان مرکز ، بر پایی نمایشگاه‌ها، مراسم و جشن‌ها و بهره‌گیری از هر امکان دیگر در تقویت ارتباطات داخلی می‌کوشند.
3- تقویت ارتباطات خارجی: روابط عمومی‌ها پس از تقویت ارتباطات داخلی به توسعه و گسترش ارتباطات خارجی می‌پردازند که در این قسمت از وسایل ارتباط جمعی استفاده‌های بهینه می‌شود.
 
نقش روابط عمومی مرکز:
 
نقش روابط عمومی به عنوان یک حوزه و در یک نگاه کلی‌تر به عنوان یک رسانه پویا ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مجموعه سازمان است. ارتباط با رسانه‌های گروهی از جمله صدا و سیما و نشریات کشور و خبرگزاریها از طریق اطلاع رسانی به موقع و صحیح به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی جامعه و نیز آگاهی مردم از چگونگی استفاده از خدمات اورژانس 115 را مهیا ساخته است و با همه رسانه‌های گروهی بدون هیچ گونه تأخیری همکاری و هم یاری می‌کند، بطوریکه همه روزه اخبار و حوادث دیگر تهران، همچنین گزارش‏های کارشناسی همراه با توصیه‌های پزشکی در روزنامه‌ها و نشریات صفحات خاصی را به خود اختصاص داده و به این ترتیب حضور مؤثر و مفید خود را مقبول ساخته است.
اهم فعالیت‌های روابط عمومی:
ایجاد و توسعه پایگاه اطلاع ‌رسانی اینترنتی با عنوان
حاوی مجموعه ارزنده‌ای از اطلاعات مرکز اورژانس ....و معرفی واحدهای عملیاتی و ستادی همراه با ارائه اخبار حوادث روزانه و گزارش‌های تصویری.
انتشار نشریه داخلی و توزیع آن در کلیه مناطق و ستاد.
جمع‌آوری خاطرات ، تصاویر ، پیشنهادات و انتقادات ارزنده تکنسینها برای ‌نگارش و انشار آن در نشریه.
چاپ و انتشار پمفلتها و هدایای آموزشی-تبلیغاتی ویژه کودکان و نوجوانان و توزیع آن در مراسمات ، نمایشگاهها و همایشهای مختلف .
تلاش و همکاری در زمینه تولید و پخش فیلم‌های انیمیشن با موضوع اورژانسی ها و با هدف ارتقاء فرهنگ سلامت جامعه.
ساخت کلیپهای متعدد در خصوص به تصویر کشیدن زحمات پرسنل زحمتکش اورژانس 115 در سراسر کشور.
هماهنگی برای برگزاری همایش‌های مختلف با موضوعات تخصصی .
همکاری مستمر با شبکه‌های رادیویی با ارائه زنده گزارش‌های تلفنی از اخبار و حوادث دیگر شهر تهران همراه با ارائه توصیه‌های پزشکی.
ساخت و تدوین فیلمهای آموزشی (آموزش جامبک ، آشنایی با خودرو اسپرینترو ....).
جمع آوری بریده جراید از اخبار مربوط به مرکز اورژانس تهران و انعکاس آنها به مدیریت مرکز "اورژانس در آئینه رسانه‌ها".
برگزاری و تهیه تصاویر و تدوین تصاویر مربوط به برگزاری نمایشگاهها و المپیاد فوریتهای پزشکی و معرفی برگزیدگان در رشته‌های مختلف ورزشی.
ارسال پیام کوتاه برای اطلاع رسانی فوری در خصوص تیتر مهم ترین خبرهای حوادث استان خراسان شمالی به خبرنگاران و مدیریت مرکز و مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس
ارسال پیام کوتاه در خصوص اطلاع رسانی اخبار داخلی (آموزشی ، رفاهی ،اداری مالی، حراست ، انجمن فوریتهای پزشکی ، نقلیه و ....) به کلیه پرسنل و تبریک اعیاد و ولادت ها و تسلیت ها و تولد های پرسنل و .....
تشکیل ستاد خبری در روابط عمومی برای ارسال سریع گزارش‌های خبری درباره حوادث و .... بر روی سایت مرکز اورژانس
تهیه گسترده بلیطهای تاتر ، رستورانها ، و هدایای مناسبتها به کارکنان جهت بهره برداری در اوقات فراغت.
حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و سمینارها و همایش‌های مختلف به منظور تعامل هرچه نزدیکترو آشنایی هر چه بیشتر عموم با مرکز اورژانس تهران و نحوه ارائه خدمات این مرکز .
بزرگداشت روز اورژانس 115 با اجرای برنامه‌های متنوع همچون ، ساخت و پخش کلیپ و برگزاری مراسم ویژه با حضور کارکنان محترم و اهدای هدایا به تکنسینهای نمونه،.
حضور در نمایشگاه‌های مختلف.
همکاری با فیلمسازان، برنامه سازان و دانشجویان علاقمند به اجرای طرح‌های مرتبط با اورژانس 115.
برگزاری نشست‌های مطبوعاتی با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های مرکز.
تهیه پوستر‌ها و بنرهای تبلیغاتی و نصب آن در مراسمات مختلف بمنظور آشنایی عموم هموطنان از نحوه خدمات پرسنل اورژانس 115
 
 
 
تاریخ به روز رسانی:
1398/12/23
تعداد بازدید:
46
Powered by DorsaPortal