معرفی مسئول:

- نام و نام خانوادگی: حسن مظلوم
- سمـت: کارشناس مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC)
- تحصیــلات: کارشناس پرستاری
- پســت سازمــانـی: کارشناس
- پست الکتــرونیــک:
اطلاعات تماس:
واحد MCMC (Medical care monitoring center)
معرفی واحد MCMC: مرکز پایش مراقبتهای درمانی یک مرکز شبانه روزی برای پایش نحوه ارائه خدمات درمانی به منظور اصلاح فرایندها و مداخله موثر می باشد.
اهداف اختصاصی:
عملکرد مرکز پایش مراقبتهای درمانی " MCMC " در راستای اهداف زیر میباشد:
- برقراری ارتباط موثر و مستمر بین خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی
- دریافت اطلاعات به هنگام (بموقع) تعداد تخت بخشهای بیمارستانی (تعداد تختهای خالی و بستری) در راستای مدیریت اثربخش اعزام بیماران نیازمند به خدمات فوریتهای پزشکی
- ارتقاء عملکرد سیستم مراکز پیام (دیسپچ) با توجه به اطلاع از تخصص و ظرفیت های بیمارستانها (نظام ارجاع)
- تسهیل و تسریع فرآیند پذیرش و انتقال بیمار (توزیع هدفمند بیماران بین مراکز درمانی اعم از مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی)
- دسترسی به هنگام (بموقع) به اطلاعات و داده های موجود مراکز درمانی به منظور مدیریت حوادث غیرمترقبه، بحران و بلایا
- پایش مستمر اورژانس به منظور مداخله بهنگام در خصوص موارد مشاهده شده در اجرای فرآیندها و گردش خدمات بالاخص در شرایط بحران و ازدحام بخش اورژانس یا بیمارستان (با استفاده از دوربین های مستقر در مراکز درمانی به صورت شبانه روزی) با رعایت ضوابط مربوطه
- دریافت داده ها و استخراج گزارشهای عملکردی به منظور تصمیم سازیهای کلان مدیریتی (اورژانسهای پیش- بیمارستانی و بیمارستانی)
- ایجاد سامانه اطلاعاتی به منظور برنامه ریزی و مدیریت مبتنی بر اطلاعات اورژانسهای پیش بیمارستانی و بیمارستانی
- کمک به کاهش مرگ و میر (موربیدیتی و مورتالیتی) گروههای آسیب پذیر و پرخطر
- اطلاع رسانی به متقاضیان دریافت خدمات درمانی
شرح وظایف مدیر/ مسئول مرکز پایش مراقبتهای درمانی بشرح ذیل می باشد:
- مدیریت مرکز
- تنظیم برنامه پرسنل و تائید جابجایی های کارشناسان
- تنظیم برنامه نظارتی
- شرکت در بازدید های نظارتی و ارائه گزارش به مدیر مافوق
- ارائه گزارش های موردی بیماران در صورت نیاز مدیران
- هماهنگی لازم با مدیران ارشد آنکال مرکز
- مشارکت فعال در فرایند اعزام بیماران
- پیگیری درخواست ها و رفع کمبودها و مشکلات مرکز (خرابی تجهیزات، وسایل مصرفی، جایگزینی و...)
- پیگیری و پاسخ دهی در خصوص شکایات بیمارستان ها در فرایند اعزام
- اعلام آماده باش به بیمارستان ها حسب سطح حوادث اعلام شده از EOC و هماهنگی درون بخشی با مراکز درمانی
- همکاری و مشارکت در تمامی وظایف کارشناسان مرکز پایش مراقبتهای درمانی حسب موقعیت و لزوم
- نظارت بر موارد پیگیری های کارکنان مرکز در خصوص موارد اورژانسی که توسط کارشناسان سامانه 190 وزارت متبوع به مرکز ارجاع می شود.