معرفی مسئول

ایجاد شده در ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۰:۰۳ بعد از ظهر

معرفی مسئول:

  • نام و نام خانوادگی: حسن مظلوم
  • سمـت: کارشناس مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC)
  • تحصیــلات: کارشناس پرستاری
  • پســت سازمــانـی: کارشناس
  • پست الکتــرونیــک: 

اطلاعات تماس:

آدرس: خراسان رضوی - گناباد – خیابان سعدی – بولوار پرستار – مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گناباد
تلفن:  57229391-051   داخلی: 207
 
 
 

واحد MCMC (Medical care monitoring center)  

معرفی واحد MCMC: مرکز پایش مراقبتهای درمانی یک مرکز شبانه روزی برای پایش نحوه ارائه خدمات درمانی به منظور اصلاح فرایندها و مداخله موثر می باشد.

 

اهداف اختصاصی:

عملکرد مرکز پایش مراقبتهای درمانی " MCMC " در راستای اهداف زیر میباشد:

- برقراری ارتباط موثر و مستمر بین خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی

- دریافت اطلاعات به هنگام (بموقع) تعداد تخت بخشهای بیمارستانی (تعداد تختهای خالی و بستری) در راستای مدیریت اثربخش اعزام بیماران نیازمند به خدمات فوریتهای پزشکی

- ارتقاء عملکرد سیستم مراکز پیام (دیسپچ) با توجه به اطلاع از تخصص و ظرفیت های بیمارستانها (نظام ارجاع)

- تسهیل و تسریع فرآیند پذیرش و انتقال بیمار (توزیع هدفمند بیماران بین مراکز درمانی اعم از مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی)

- دسترسی به هنگام (بموقع) به اطلاعات و داده های موجود مراکز درمانی به منظور مدیریت حوادث غیرمترقبه، بحران و بلایا

- پایش مستمر اورژانس به منظور مداخله بهنگام در خصوص موارد مشاهده شده در اجرای فرآیندها و گردش خدمات بالاخص در شرایط بحران و ازدحام بخش اورژانس یا بیمارستان (با استفاده از دوربین های مستقر در مراکز درمانی به صورت شبانه روزی) با رعایت ضوابط مربوطه

- دریافت داده ها و استخراج گزارشهای عملکردی به منظور تصمیم سازیهای کلان مدیریتی (اورژانسهای پیش- بیمارستانی و بیمارستانی)

- ایجاد سامانه اطلاعاتی به منظور برنامه ریزی و مدیریت مبتنی بر اطلاعات اورژانسهای پیش بیمارستانی و بیمارستانی

- کمک به کاهش مرگ و میر (موربیدیتی و مورتالیتی) گروههای آسیب پذیر و پرخطر

- اطلاع رسانی به متقاضیان دریافت خدمات درمانی

شرح وظایف مدیر/ مسئول مرکز پایش مراقبتهای درمانی بشرح ذیل می باشد:

- مدیریت مرکز

- تنظیم برنامه پرسنل و تائید جابجایی های کارشناسان

- تنظیم برنامه نظارتی

- شرکت در بازدید های نظارتی و ارائه گزارش به مدیر مافوق

- ارائه گزارش های موردی بیماران در صورت نیاز مدیران

- هماهنگی لازم با مدیران ارشد آنکال مرکز

- مشارکت فعال در فرایند اعزام بیماران

- پیگیری درخواست ها و رفع کمبودها و مشکلات مرکز (خرابی تجهیزات، وسایل مصرفی، جایگزینی و...)

- پیگیری و پاسخ دهی در خصوص شکایات بیمارستان ها در فرایند اعزام

- اعلام آماده باش به بیمارستان ها حسب سطح حوادث اعلام شده از EOC و هماهنگی درون بخشی با مراکز درمانی

- همکاری و مشارکت در تمامی وظایف کارشناسان مرکز پایش مراقبتهای درمانی حسب موقعیت و لزوم

- نظارت بر موارد پیگیری های کارکنان مرکز در خصوص موارد اورژانسی که توسط کارشناسان سامانه 190 وزارت متبوع به مرکز ارجاع می شود.